27 ianuarie 2013

Căutarea

Căutarea

Mă vor căută pe ape, mă vor căuta-n pustiu
Ca să mă întrebe dacă sufletu-mi e încă viu?
Mă vor căuta sub pietre, mă vor îngâna pe ape,
Ca să mă între oare unde sapa să mai sape?

Căuta-mă-vor în toate, între gânduri separate
Eu le voi răspunde simplu, nu mă căutaţi în moarte.
Vor dori să ştie dacă stau ascuns în flori de tei,
Şi răspunsul vine simplu, sunt acum între ai mei.

Îmi vor răscoli frunzisul şi lăstari şi rădăcini
Ca să afle dacă-n funte am o urmă de la spini.
Mă vor căuta în vântul care vorbe multe-mparte
Ca să mă întrebe dacă stau ascuns în vreo carte?

Când în fine sub o piatră vor vedea că rătăcesc
Doar atâta le voi spune: dragii mei, mă odihnesc.
Mă voi aduna în frunze, între ramuri, între flori,
Să recit în nopţi cu lună până pe la cântători

Când cocoşul umbra-nvinge, mă voi ascunde din nou,
Ca să-l aud cu mă-ngână într-un dulce lung ecou.
Mă vor învia în gânduri, sunând scurt din clopotei
Ca să mă întrebe oare cât de dor îmi e de ei.

(Se dăruieşte familiei şi prietenilor mei)

Traian Metaxa

Niciun comentariu: