6 februarie 2010

Nogocieri la Cataramă

Viorel Cataramă s-a lansat, oficial, în cursa pentru şefia PNL. Anunţul a fost făcut la sediul firmei Elvila, patronată de omul de afaceri Viorel Cataramă. Pe Viorel Cataramă l-am cunoscut la Giurgiu, la puţină vreme de la revenirea sa în PNL, după aventura numită "Noul Partid Liberal", ce avea ca siglă un cocoş. În paranteză fie spus, preşedinte local al NPL a fost Gheorghe Spoială, astăzi penelist cu greutate, şi la propriu şi la figurat, în filiala Giurgiu.
Revin şi spun că atunci când ne-am întâlnit cu Cataramă la Giurgiu, el de o parte, jurnaliştii de alta, l-am studiat cu mai multă atenţie şi mi-am întărit convingerea că tipul nu este cu toate cele acasă.


Domina asistenţa cu statura sa ca de ofiţer în Marina Militara Americană. Ne vorbea fără scrupule despre valorile liberale, pe care tocmai ce le abandonase cu câţiva ani în urmă când a scinadat şi el PNL-ul (la puţină vreme după PNL- Aripa Tânără, formaţiune ce-i avea pe Tăriceanu şi Dinu Patriciu la timonă), despre liderii marcanţi ai PNL, pe care tocmai ce-i bălăcărise cu ceva vreme în urmă, ne vorbea despre bunăstarea individului, pe care tocmai ce-l deposedase de nişte bani prin lansarea unui joc piramidal (SAFI). Abureli despre relaţia sa cu serviciile secrete ceauşiste (divizia DIE), mai nimic despre "afacerea SAFI", deşi a fost interpelat pe această chestiune. A vorbit şi la Giurgiu în stilul care-l caracterizează. Mult, fără sens, fără conţinut.
Apoi l-am urmărit mai atent în intervenţiile sale televizate. Viorel Cataramă este un bun material de studiu pentru un psihiatru. Când vorbeşte (greu de întrerupt) se uită fix în aparatul de filmat, nu clipeşte, nu reacţionează la niciun stimul exterior. Pare hipnotozat. Privirea lui nu exprimă nimic, în afară de o întindere fără viaţă cât Siberia.
Băgat în seamă de Crin Antonescu, mai bine spus întors cu cheia, Cataramă s-a trezit la viaţă ca ursul după hibernare şi vrea să fie negociatorul şef al liberalilor din poziţia de preşedinte de partid. În cuvântul său rostit în faţa jurnaliştilor invitaţi la sediul ELVILA, Viorel Cataramă spune, probabil fără să fi clipit: “Sunt cea mai calificata persoana din partid pentru a negocia cu maxim de avantaje pentru PNL". Nici nu minte prea tare. Dacă stau şi mă gândesc cum a negociat el cu depunătorii de la SAFI, cred că este cel mai nimerit. A negociat ca nimeni altul până i-a lăsat pe bieţii oameni în curul gol. Acum vrea să facă acelaşi lucru şi cu PNL.
Dacă e pe aşa, atunci eu zic că liberalii ar face bine dacă i-ar întoarce dosul. Cum curul are două buci, îl curtează pe Dinu Patriciu pentru a face împreună echipă.
Între altele, Viorel Cataramă a afirmat că va apela la mijloace moderne, la mass media, la bloguri pentru a-şi face campanie. Noi am anticipat şi i-am făcut deja un serviciu, pe gratis, pe acest blog.

Niciun comentariu: